Sosyal medya forum - sosyalmedyaforum.com  

Geri git   Sosyal medya forum - sosyalmedyaforum.com > TikTok > TikTok Genel
Youtube Instagram Facebook Twitter Pinterest Telegram WhatsApp

TikTok Genel Genel Konular

Cevapla
 
Paylaş Seçenekler Stil
Alt 24-04-2021, 07:35 PM   #1
Moderatör
 
sosyalmedya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üye Tarihi: 17-05-2020
Üye No: 2
Mesajlar: 352
Konular: 350
Ticaret Sayısı: (1)
Ticaret Oranı: (%)
Standart TikTok’ta Nasıl Reklam Verilir

TikTok Reklam Verme
Tiktok reklam vermek isteyen markalar için harika bir fırsat sunuyor. Kullanıcı sayısı şimdiden Snapchat ve Twitter’ı geçti bile. Aynı zamanda henüz yeni ve nispeten az bilinen bir reklam seçeneği olması sebebiyle Tiktok diğer sosyal medya mecralarına kıyasla reklama aç durumda. 2019’un başında Tiktok reklam verme platformunun beta sürümünü çıkardı. Bundan beridir Nike ve Apple Music gibi büyük markalar kendi ürünlerini eğlenceli ve özgün reklamlarla Tiktok üzerinden tanıtıyor. Yani büyük şirketlerin Tiktok sponsorlu reklam vermek için acele ettiği yerde Tiktok reklam verme işlemi ne şekilde yürüyor, anlatmak lazım.

Tiktok reklam vermek etkili şekilde kullanılınca en kazançlı olan ve nispeten ulaşılması zor gruplara -mesela Z nesli- erişmeye yardımcı olan benzersiz formatlar ve hedef seçenekleri sunuyor. Ancak belirtmeliyim ki Tiktok sponsorlu reklam vermek her şirket için uygun değil. Bunun sebebini aşağıda açıklayacağım.

TikTok’ta Reklam Vermenin Maliyeti Ne Kadar?
Tiktok, Nike, Disney ya da Türkiye için Trendyol vb. büyük markaların reklam faaliyetleri için güzel bir çözüm sunmakta. Fakat dediğim gibi bu işlem küçük şirketler için uygun olmayabilir. Tiktok reklam vermek isterseniz, henüz yeni ve hala çok az reklama sahip bir uygulama olmasından dolayı maliyeti her reklam tipi için farklı minimum fiyatlara sahip. Ve bu fiyatlar küçük diyebileceğimiz şirketler için makul olmayan seviyelerde.

TikTok Reklam Hedef Kitleleri
Eğer markanızın ana hedef kitlesi Z nesliyse Tiktok reklam vermek isteyenler için iyi bir yatırım potansiyeline sahip. 30 yaşın altındaki kullanıcı sayısı oranı %66 ve %41’i 16-24 yaş arası. Buna benzer şekilde Tiktok’taki trend videoların birçoğu gençlerle alakalı konulara sahip: lise, okul, ev ödevi ve ilişkiler gibi. Tiktok sponsorlu reklam verme etkinliğinde iş yapacak şirketler ve onların ürünleri bu hedef kitlenin trend yaptığı video konularında aranmalı diyebilirim.

Ancak sosyal medya platformlarının genç kullanıcılar arasında popüler olduğunu bilmek önemli olsa da gençler uygulamaları popüler yapar ve sonra diğer nesillere dağıtır. Yani eğer Tiktok reklam verme işi size şu an uygun gelmiyorsa da süreci öğrenmeniz ve ayrıca bilinirliğinizi artırmanız, ileride Tiktok sponsorlu reklam vermek istediğinizde işinize yarayacaktır.

TikTok İstatistikleri
Girişim şirketi Klieners Perkins’ın araştırmasına göre Tiktok kullanıcıları, günde 52 dakikasını Tiktok uygulamasında geçiriyorlar. Priori Data ve Statista’nın çalışmaları ise Tiktok’un indirme sayısı baz alındığında mevcut piyasayı domine ettiğini kabul ediyor. Tiktok an itibariyle Instagram ve Facebook gibi oturmuş uygulamalarla yarışıyor.

Verilen bu bilgilerle Tiktok’un sosyal medya dijital pazarlama stratejinize dahil edilmeye değer olduğunu söylemek istiyorum. Tüm bunlar sizi nihai hedefinize ulaştıracaktır.

TikTok Reklam Verme Biçimleri
Tiktok reklam verme işlemi iki ana reklam formatı etrafında dönmekte. Markanız için hangisi daha iyi görelim.

Teklif Verilebilir Reklamlar (Biddable Ads)
Tiktok sponsorlu reklam verme işleminiz sırasında karşılaşacağınız teklif verilebilir reklamlar, uygulamada bulunan reklam alanları üzerinde teklif vermenizi sağlar. Bunlar şu an için reklam verenlere uygun olan tek self-servis reklam tipidir. Manuel şekilde yani kendi başınıza işlem yapıyorsunuz, Google reklamlarda olduğu gibi programa dayalı bir reklamcılık değil. Teklif verilebilir reklamlar, uygulamanın ana sayfasında “video reklam alanı” için teklif izni veriyor. Bunun için üç tip ödeme modeli var. Bunlar,

TBM (tıklama başı maliyet)

BGBM (bin görüntülenme başı maliyet)

GBM (görüntülenme başı maliyet)

İlaveten Tiktok reklamınızı yaşa, cinsiyete ve konuma göre ayarlayabilirsiniz. Ayrıca reklamınız için özel izleyiciler ve kara listeler de oluşturabilirsiniz.

Bir Tiktok Hesap Yöneticisi İsteyen Formatlar
Yukarıda bahsettiğim teklif verilebilir reklamların yanında Tiktok ayrıca normal video reklamların ötesinde kampanyalar da sunmakta. Bu formatı kullanmak için yüksek bir bütçeye ve bir Tiktok Hesap Yöneticisine ihtiyacınız var. Kampanya seçenekleri şunlardan oluşmakta:

Brand Takeover: Uygulamayı ilk açtığınızda görünen büyük bir reklam formatı. Reklam verenler için günlük satış yapılmakta ve gün içerisinde de limite sahip, yani sınırlı sayıda gösterilebiliyor.

Hashtag Challenge: Bu kampanya tipinin amacı viral olan genel kullanıcı içeriği – mesela özgün bir dans, bir challenge veya başkalarını bir göreve katılması için teşvik etme- oluşturmaktır. Bu formatın püf noktası görevin kendisinin, reklamı tasarladığınız şekilde ustaca işlenmiş veya apaçık olmayı gerektirmesi. Yani hashtag çalışmanızın kitlelere yayılması için akıllıca hareket etmelisiniz. Yoksa Tiktok reklam verme işleminiz başarıya ulaşamaz.

Branded Lenses: Bu reklam tipi -Instagram ve Snapchat’e benzer şekilde- markaların, kullanıcıları kendi içeriklerine dahil etmeleri için özel artırılmış gerçeklik filtreleri oluşturmalarına imkân tanıyor. Böylelikle markanızı insanlara eğlenceli bir yolla tanıtmış oluyorsunuz.

Influencer Paketi: Bu reklam tipindeyse markanızla ilgilenen bir Tiktok Influencer’ı ile anlaşmalısınız. Ardından o sizin reklamınız için bir sponsorlu içerik oluşturacak. Influencer’ın etkisini küçümsemeyin. Onların yaptığı reklamlar, fanlarında oldukça etkilidir. Tiktok reklamınızı kısa sürede bir yere getirebilir.

Adım Adım TikTok’ta Nasıl Reklam Verilir?
Bir TikTok Reklam Hesabı Oluştur
Tiktok sponsorlu reklam verme işleminin birinci ayağına geçmeden önce belirtmeliyim ki Tiktok reklamcılık programı henüz yeni olduğu için Facebook ve Instagram gibi özerk bir sürece sahip değil. Şimdi, önce “Tiktok reklamlar” ana sayfasına girin ve “Bir Reklam Oluştur” butonuna tıklayın. Butona basınca hesabınızı kurmak için sizden bilgi isteyen bir form görünecek. Bu formu doldurup gönderin. Ardından Tiktok temsilcisi, işletmenizin uygun olup olmadığı bildirmek için sizinle 5 iş günü içinde iletişime geçecek.


Bir Reklam Kampanyası Oluştur
İlk olarak Tiktok reklamlar sayfasında “Kampanya” butonuna ve ardından “Oluştur” butonuna tıklamanız gerek. Tiktok, reklamınızı üç aşama içinde organize ediyor: kampanya, reklam grupları, reklamlar. Kampanya genel bir etkinlik iken reklamlar ve reklam grupları ise bu genel etkinliğin fonksiyonlarıdır.

Kampanyanın Ayrıntılarını Belirleyin
“Bütçe ve Planlama” bölümünde reklam grubu bütçesini seçin, günlük ne kadar harcamak istiyorsunuz ya da kampanya süresince toplam ne kadar harcamak istiyorsunuz seçebilirsiniz.

Ardından kampanyanızın aktif olmasını istediğiniz günleri seçin. “Gün Bölümleme” seçeneği reklamınızı göstermek için günün spesifik bir zamanı ya da haftanın herhangi günü/günlerini seçmenize imkân sunar. Bununla birlikte bütçenin harcanması için istediğiniz hızı da seçebilirsiniz: “Standart” seçeneği bütçeyi kampanya boyu eşit dağıtırken “Hızlandır” seçeneği bunu belli bir zamanda mümkün olduğunca hızlı kullanır.

Ayrıca Tiktok reklam verme işleminizde Reklam grubu optimizasyon hedefini de seçebilirsiniz,

Dönüşüm: Reklamınız; ürününüz ya da hizmetiniz için size dönüşüm işlemi gerçekleştirmeye en yakın olan kişilere gösterilecek. Dönüşümün olduğu işlemleri takip etmek için (mesela bir uygulama indirmek yahut bir form doldurmak) dönüşüm etkinlikleri oluşturabilir ve bunu Pixel kullanarak takip edebilirsiniz. Dönüşüm hedeflerinizin ödeme modeli -reklamlarınızın özel bir işlem gerçekleştirmeye en yakın kişiye gösterilmesini sağlayan- TBM’nin optimize edilmiş halidir.

Tıklama: Bunda ise Tiktok reklamınızın mümkün olduğunca çok tıklama çekecek şekilde optimizasyonu yapılmış olacak ve TBM ödeme modeline göre ücretlendirilecek.

Etkiler: Tiktok reklamınız mümkün olduğunca çok gösterilecek şekilde optimize edilecek ve BGBM ödeme modeline göre ücretlendirilecek.

Nihayetinde “Akıllı Optimizasyon” seçeneğini açık ya da kapalı bırakabilirsiniz. Eğer etkinleştirirseniz teklifleriniz artan oranlı dönüşümler alması için istikrarlı şekilde optimize edilecektir. Eğer teklifleriniz tıklama başı ya da gösterim başı ise bu seçeneği kapatmanızı tavsiye ederim.

Reklamınızı Tasarlayın
Tiktok reklamları yatay, dikey ve kare şeklinde resimlerden ve videolardan oluşur. Reklam verenlerin Tiktok reklam verme işlemini kolaylaştırmak için bu ağ, kendi resimlerinizle özel hale getirebileceğiniz video şablonları ve resimler içeren “Video Oluşturma Kiti” dediğimiz bir araç sunmakta. Ek olarak Tiktok reklamlarında kullanmanız için 300’den fazla ücretsiz fon müziği seçeneğine de sahip.
__________________
sosyalmedya isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Paylaş

Etiketler
nasıl, reklam, tiktok’ta, verilir

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
Yanıt gönderemezsiniz
Eklenti ekleme yetkiniz olmayabilir
Yayınlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Geri izlemeler Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


SMForum Sistem Bilgileri Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1

admin iletişim: info (at) sosyalmedyaforum.com

Sosyalmedyaforum.com interaktif bir Multimedya forum platformu çalışmasıdır. Forum içerisinde yazılan tüm yazılardan kullanıcının kendisi mesuldur. Herhangi bir şikayet , istek , bilgi için info (at) sosyalmedyaforum.com adresine mail atabilirsiniz.
Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.

SMForum bağımsız bir Multimedya paylaşım platformudur.


Şu Anki Saat: 12:18 PM